SocioScope
Társadalomkutató és Tanácsadó Betéti
Társaság
SocioScope - Oktatási minõségbiztosítás
Iskolai minõségbiztosítás
csomag
Leírás
A csomag célja, hogy kutatási
és szervezetfejlesztési tapasztalatunkkal segítsük
az oktatási intézmények minõségbiztosítási
rendszerének kialakítását, folyamatos mûködtetését
és fejlesztését. Cégünk és az iskolák
közötti együttmûködés igen sokrétû
lehet, érintheti a minõségbiztosítása
rendszer egészét, épp úgy, mint egyes speciális
részfeladatokat.
Kutatási lehetõségek
Szülõi elégedettség
vizsgálat
Célja, hogy az iskola visszajelzést
kapjon az intézményben folyó oktató-, nevelõmunka
szülõi megítélésérõl. További
cél a szülõk elvárásainak megismerése,
a szülõk által fejlesztendõnek vélt, illetve
problémás területeket, szolgáltatások
lokalizálása, az iskola és a szülõk közötti
kommunikáció erõsítése, a szülõk
bevonása az iskola különbözõ akcióiba,
programjaiba, illetve ezek ismertségének feltérképezése.
Tanulói véleményvizsgálat
Célja, hogy az iskola visszajelzést
kapjon az intézményben tanuló diákok egyes
tárgyakhoz, illetve az azokat tanító pedagógusokhoz
fûzûdõ viszonyáról. E szempontból
fontos a diákok távlati céljainak, érdeklõdésének
a feltérképezése, az iskola bizalmi légkörének
mérése. További cél lehet a szolgáltatások,
délutáni programok, táborok megítélésének
a megismerése, valamint bevezetés elõtt álló
tervek, változtatások várható fogadtatásának
a szondázása.
Tanulói attitûd-, szabadidõ-
és életmód vizsgálat
Célja, hogy az iskola alapvetõ
információkat szerezzen arról, hogy milyen gyerekeket
oktat. Fokozottan érdemes koncentrálni a gyerekek iskolán
kívüli elfoglaltságára, leterheltségére,
családi hátterére, családjának státuszára,
a tanuláshoz szükséges eszközök, erõforrások
meglétére, az utazási és kulturálódási
lehetõségeikre, szabadidejük felhasználására,
baráti társaságuk milyenségére, az egészségi
állapotukra, ismereteikre a különbözõ tudatmódosítókról.
Oktatói elégedettség-
és preferenciakutatás
Célja, hogy az iskolavezetés
és a pedagógusok megismerjék a tanári kar iskolával
kapcsolatos attitûdjeit, ezen belül vizsgáljuk a pedagógus
munkakedvét, a közösség munkamorálját,
a szakmai- és pedagógiai programok és a vezetõség
megítélését. További fontos kutatási
terület a tantestület légkörének feltárása,
a diákokhoz és szülõkhöz fûzûdõ
viszony feltérképezése.
Természetesen minden kutatási
témához az iskola sajátosságainak, illetve
speciális érdeklõdésének megfelelõ
téma beemelhetõ.
Egy jól mûködõ
minõségbiztosítási rendszer alapvetõ
kritériuma a folyamatos és kiszámítható
monitoring jelenti, azaz a folyamatok és változások
sikeres követése és több oldalról való
vizsgálata, ehhez szükséges az intézmény
és a külsõ szakértõ stratégiai
partnersége. Cégünk éppen ezért a fenti
kutatásokat csomagban is kínálja, ennek során
minden kutatási témára két éves idõközönként
térünk vissza, s biztosítva a fenti célokat.
Munkatársaink referenciái:
ELTE Trefort Ágoston Gyakorló
Gimnázium
ELTE Radnóti Miklós Gyakorló
Gimnázium
ELTE Apáczai Csere János
Gyakorló Gimnázium
Scheiber Sándor Általános
Iskola és Gimnázium
Iskolai minõségbiztosításért
felelõs munkatársunk elérhetõsége:
socioscope@socioscope.hu
(20)575-0514
[Fõoldalra][Tevékenységek]
|